أحمد فلوكس يرد على محامي ياسمين عزت

فن ومشاهير

أحمد فلوكس يخرج عن صمته إزاء تصريحات محامي ياسمين عزت ويهدده بنشر الأدلة

7 كانون الثاني 2022 17:36

خرج الفنان المصري أحمد فلوكس عن صمته، ورد على تصريحات المحامي أحمد الجندي، الوكيل القانوني لكابتن ولاعبة منتخب مصر لـ كرة السلة سابقاً ياسمين عزت، وأكد النجم الشهير على أنه يتحفظ حتى اللحظة عن الخوض في تفاصيل الخلاف القائم بينهم احتراماً منه وثقة بـ نزاهة وعدالة القضاء المصري، مبيناً أنه لو تحدث فـ لن يصمت دون كشف الحقائق كاملة.



أحمد فلوكس يرد على محامي ياسمين عزت

وجاء رد الممثل الشهير في منشور مطول، نشره عبر حسابه الرسمي في منصة تطبيق فيسبوك، توجه فيه إلى المحامي أحمد الجندي دون أن يسميه، مشيراً إلى أنه ليس الطيار أشرف أبو اليسر لـ يتبع معه أسلوب المحاربة في وسائل الإعلام.

وقال:" لو أنت فاكر إني الطيار اللي مات بقهرتوا بسبب كلامك في الإعلام تبقى مش عارف أنا مين.. وبلاش نتكلم عشان التنفتيش عارف كويس القصة.. فـ بلاش نتكلم أحسن عشان أنا مش هـ أنساق للكلام ده.. القصة مصر كلها عارفتها.. فـ سيبك من القصة دي عشان ربنا موجود وزيِّ ما جاب حق الطيار رغم أكاذيبك حقي هـ يجي بس أنا ساكت لأن لما حد زي يتكلم.. الدنيا هـ تتقلب لكن سكوتي ليس إلا احتراماً لبلدي ومؤسستهاولأني أعلم جيداً أن التصرفات الفردية هـ تحاسب..".


واستذكر فلوكس رده على الماضي على الاتهامات التي طالته من المحامي وموكلته واتهمه بـ الترفع والانتفاع على حساب الفضائح، معلقاً:" ما تطلعش بقى تعيش الدور سواء أنت أو المنتفعين واللي مدفوعين عشان تقعد تولع فيها وبتاخد فلوس ومحدش بيدفع التمن غير صحاب القصة.. أعتقد أنا بعد سنة حوارات منكم.. كانت النتيجة أني نزلت صورنا اللي كدبت فيها كدبة إني بطاردها وبجري وراها ودي كانت نتيجة افتراءات سنة ونص ساكت.. ومحدش بيتفضح في الآخر غير عيال ملهمش ذنب لكن اللي زيك مش هـ تفرق معاه لأنك منتفع ليس أكتر..".

وأشار إلى أن الخوض في حرب التصريحات وتراشق الاتهامات المتبادلة في الإعلام، سينعكس بـ السلب على أبناء الطرفين أكثر من طرفي النزاع، وأوضح أن السبب في ذلك هو رده المقبل الذي سيتضمن وثائق وأدلة تثبت صحة ادعائه وتكشف مظلوميته.

وكتب:" ولو فضلت تستخدم الميديا عشان تشوه صورتي وتفضل تعمل حوارات محدش بـ اردو التمن غير إحنا وعيالنا.. عيالنا الحقيقة الأهم خصوصاً إن لو اتحكى على الملأ هـ يكون تأثيروا أقوى من الصور اللي نزلت قبل كده وهـ يجي وقت هـ توصلني لكده.. عشان أرد على كل الافتراء وأتكلم وأقول الحقيقة بـ الأدلة وموثقة فـ ساعتها محدش باردو هـ يدفع التمن غيرنا وسمعتنا يا نجم.. وأنت بتقبض وغيرك بيقبض ومش خسران حاجة".

وتابع:" وسيبك من الدراما اللي مأثرة فيك يا حبيبي عشان مش فارق معايا نهائي وحقي هـ يجي سواءً محبوس ولا مش محبوس وهيجي يعني هي هيجي.. فـ الأحسن كده نلم الدور ونسكت وتشوفوا هـ تلموها إزاي وفي ناس مدخلة عشان اللي جاي مش هـ يبقى لطيف ولا ليَّ ولاليها ولا اللي كانوا متدخلين السنتين كلهم من أول زايد من غير ما وضح..".

واختتم منشوره قائلاً:" لمو الدنيا عشان أنت عارف القصة قدام الناس هـ تخسرها.. فـ كفاية لحد كده عشان بؤي لامؤخذة لو اتفتح مش هـ يقفل".

حبس أحمد فلوكس

والجدير بـ الذكر أن المحكمة الاقتصادية، أيدت قبل يومين حكم الحبس الصادر بحق الفنان أحمد فلوكس في التهم الموجهة إليه في قضية سب وقذف وإزعاج وتهديد ياسمين عزت.

النهضة نيوز