أحمد فلوكس يرد على شائعات مقاطعته لوالده فاروق فلوكس

فن ومشاهير

أحمد فلوكس يرد على شائعات مقاطعته لوالده بـ مكالمة مسجلة

20 شباط 2022 16:01

تصدى الفنان المصري أحمد فلوكس للشائعات التي انطلقت بحقه خلال الساعات القليلة الماضية، والتي تناولت علاقته بـ والده الممثل القدير فاروق فلوكس، ونفى الجدل المثار حول قطيعتهما، بـ نشره مكالمة صوتية مسجلة، جرت بينهما عقب تحوير تصريحات والده حول اعتماده على معاشه التقاعدي لابتياع حاجياته واستكمال حياته.



رد أحمد فلوكس على شائعات تخليه عن والده

وسُمع في داية المكالمة المسجلة، اعتذار والده له، مؤكداً أنه لم يقصد النيل منه والانتقاص من علاقتهما، كما روج على وسائل الإعلام ومنصات التواصل الاجتماعي.

حيث قال:" أنا مش كويس.. أنا بقول كلام كتير لما أطلع أتكلم.. ده لأن قلبي طيب والله.. أرجوك ما تزعلش مني.."، ليبدأ بعد ذلك النجم الشاب رحلته في دعم ومساندة والده المسن ولتوضيح أسباب استغلال تصريحات والده.

وذلك في معرض حوارهما المسجل المنشور عبر منصة INSTAGRAM، حيث أكد أحمد لوالده أن الأمر ليس محض صدفة وأنه تم استغلال تصريحاته على هامش الحرب الدائرة بينه وبين بعض خصومه.

وعلق:" ما تشيلش جواك أي حاجة.. جزمتك فوق راسي يا بابا.. دي لعبة ما لك بيها أي ذنب.. أنت عارف إني بحبك جداً.. وما قصرت معاك وأسباب إني ما جيت البيت في الفترة اللي فاتت لأن عندي ظروف معينة أنت عارفها.. وعارف إني مش هـ أطلع أقول الكلام ده.. وأتكلم في بيتي وحياتي الخاصة..".


وكشف طريقة استغلال الحوار مع والده بـ شحنه عليه، لأخذ تصريحات منه، قائلاً:" هما ما استوعبوا كلامك وعايزين يطلعوني مجنون تمام.. أنا عارف اللعبة دي اللي بيلعبوها.. وهما مش هـ يفهموا إني أنا اللي عندي 40 سنة.. لما يكون عندي مشكلة مش هـ أروح أقول لك عليها وأعرفك إني بـ مر بظرف مش كويس عشان عند 87 سنة.. هما عرفوا يشحنوك وياخدوا كلام معين منك.. بناء على سنك إنك كبرت..".

ودون أحمد فلوكس على منشوره، قائلاً:" حسبي الله ونعم الوكيل فيكم.. مارحمتوش الراجل الكبير بس تمام.. صبراً"، وعلى إثره انطلقت تعليقات النشطاء على ردة فعل النجم الشاب وأشادوا بـ كيفية تصرفه مع والده، وأكدوا على مساندتهم له.

وجاء فيها:" أنت شخص محترم بجد.. يكفي إنك مش بـ تشيل ولدك همك.. ربنا ينصرك"، و" المحترم ابن المحترم.. أنت على حق يا أحمد.. اثبت عليه وربنا يخليلك بابا ويحفظه"، و" أنت محترم في وسط مش محترم"، و" ألف حمد وشكر ليك يا رب.. إن أستاذ فاروق عنده راجل زيك يا أحمد وعارف إن ف السن الكبير ده خايف عليه ومش بيقوله حاجة تزعله".

النهضة نيوز