أحمد فلوكس بـ هجوم ناري على أشرف زكي

فن ومشاهير

أحمد فلوكس يهدد أشرف زكي: هـ أزعلك وأعريك وأفضحك

16 نيسان 2022 14:57

هدد الفنان أحمد فلوكس، نقيب المهن التمثيلية، الدكتور أشرف زكي في شريط فيديو قصير، أطل به عبر حسابه الرسمي في تطبيق INSTAGRAM، أكد في بدايته أن الأخير تواصل معه وسأله إن كان قد اتهمه بـ تقاضي الرشاوي ووصفه بـ المرتشي في حواره الأخير على شاشة قناة القاهرة والناس.



أحمد فلوكس يهاجم أشرف زكي

خرج النجم المصري أحمد فلوكس عن طوره وعبر عن استيائه من نقيب المهن التمثيلية أشرف زكي، بعدما تواصل معه للوقوف على صحة تصريحاته الأخيرة المتداولة، وقال بـغضب:

" أشرف زكي بكلمني دلوقتِ وبقولي أنت بـ تقول إني مرتشي صح؟.. لأ أنا ما قولت إنك مرتشي.. عشان أنا عارف أنت عايز تعمل إيه وطبعاً تطلع تعمل فاهم النمرتين والحبتين بـ توعك والتحقيق والنقابة".

وأوضح أحمد فلوكس تعليقه الذي تطرق فيه إلى شخص أشرف زكي في حواره مع الإعلامية أسماء إبراهيم، ضمن برنامج " حبر سري"، وعلق:" أنا ما قولت إنك مرتشي.. قُلت إنك رحت حلقة وقبضت أجر حضورك ليها عشان تطلع تقول الكلمتين دول ولا أنت طلعت الحلقة لله.. من الآخر فكك من حواراتك عـ شان مش هـ تاكل معايا".


وتوَّعد نجم فيلم " الممر" نقيب الفنانين في مصر، بـ كشف المستور في عمله، حال لم يستغل منصبه لإعادة الحقوق لأصحابها، قائلاً:" هـ زعلك وأعريك وأفضحك قدام الناس وهـ أفضح حواراتك.. اتقي الله وقوم إتحرك يا نقيب،بدل ما تعلمي فيها مطبلاتي ولابدل ما تعملي فيها بتاع السبع ورقات ، اتحرك وهات حق الناس وهات حقي.. أنت سامع ولامش سامع يا أشرف يا زكي".

ردود الفعل على وعيد أحمد فلوكس لأشرف زكي

وانقسمت عليه تعليقات المتابعين بين ناقد لأسلوب أحمد فلوكس وبين مساند وداعٍ له بـ النصر على أعدائه، وذلك في معرض تعليقاتهم التي انهالوا بها على المنشور.

وجاء في نصها:" أنت محتاج تهدا وتلاتب نفسك في كل موقف عشان ما يتاخد حاجة غلط عليك، ويبقى موقفك أقوى خد حقك بـ الهدوء عشان كل الناس هـ تسيب الغلط اللي بيعملوه وهـ يمسكوا في غنك بتتشتم وتهدد ربنا ينصرك".

و" أنت عندك حق جداً في كل كلامك بس أنت مش بتعرف تحافظ على حقك وبتضيعه وكله بينسى الفعل ويمسك في رد الفعل، تأنى شوية يا أحمد وفكر قبل ما تنزل أي فيديو"، و" أوفر أوي الصراحة"، و" غيه العصبية الفظيعة دي"، و" هو في إيه؟.. ليه الوسط الفني كله قالب عليه كده؟.. هو عمل إيه".

النهضة نيوز