سلمى الشيمي تكشف تفاصيل صادمة من أزمتها

فن ومشاهير

سلمى الشيمي تطل بفستان الزفاف الأبيض وفيديو يكشف تفاصيل أزمتها

6 كانون الثاني 2024 13:42

شاركت عارضة الأزياء المصرية سلمى الشيمي تفاصيل صادمة من أزمتها التي أودت بها إلى السجن، وذلك في فيديو تمثيلي قصير، أطلت خلاله مرتدية فستان الزفاف الأبيض.

عرض زواج سبب أزمة سلمى الشيمي

احتوى الشريط المصور الذي نشرته سلمى الشيمي عبر حسابها الرسمي في تطبيق INSTAGRAM، على إطلالة ملكية لها بفستان أبيض مرصع بأحجار الكريستال، وضم مشاهد لها وهي في حالة انكسار وضعف وسط دعاء والدته لها بالحرية وزوال الهم عنها.

وهو ما أثار تكهنات النشطاء حول صدق الشائعات التي انتشرت مؤخراً حول استهدافها بحملات مسيئة من قبل رجل متنفذ، بعدما رفضت عرض الزواج الذي تقدم لها به.

سلمى الشيمي تذكر المسيئين بالعقاب الإلهي

وعليه، علقت المشهورة المصرية على المنشور في رد مطول، تحدثت فيه عن حالتها الصعبة خلال الفترة الماضية، رغم إيمانها الكبير بعدل الله وقدرته على نصرتها وأخذ حقها من كل الأشخاص الذين سولت لهم نفسهم اغتيابها وخيانتها وتشويه سمعتها بين الناس.

حيث كتبت: "فترة أصعب من إنها تتكتب أو يتوصف إحساسها، كنت فيها كل يوم بعيط زي العيال الصغيرة عشان أشوف أمي وأحضنها زي كل يوم، وأنا ما بين أربع حطان بسمع كل يوم أنه صاحبة خانت وإن قريب باع وإن حبايبي وسندي في الدنيا دي وقفت عندهم الدنيا من يوم ما روحت رحلة صعبة اتظلمت في كل تفاصيلها و ما ترحمتش".

وتابعت: "لقيت نفسي لوحدي مش مسامحة في حقي لو أنا مش هـ قدر أجيبوا عشان ضعيفة، قادر ربنا يجيبوا و لو بعد حين، قادر يجبلي حقي من اللي ظلمني و من اللي قال كلام مش فيا و شوهني و اغتبني، أما بقى عن قلة الأصل فدي للأسف بقت طبيعية مبقاش في حد ينفع تعاتبه عشان الوحش بقى أكتر من الحلو و كلمة صحاب دي بقت نكتة بايخة و المصالح طبعاً فوق أي حاجة".

وأضافت: "بس اللي أقدر أقوله إني كنت بردو للأخر عندي نصيب إني أقبل ناس تهون عليا ويسعدوني أتجاوز المرحلة دي، وطبعاً في ناس كده من غير تفكير دول بيبقو معاك علي الموت، حتى أهلي واتنين تلاتة من أخواتي، زي ما قولت لكم مفيش حاجة اسمها صحاب دول أخواتي اللي طلعت بيهم من الدنيا، وأنتم في منكم اللي عمري مشوفتو وحاول يسعدني أو كان حتي بيفتكرني بدعوة ".

وأشارت مشهورة مواقع التواصل الاجتماعي سلمى الشيمي إلى فظاعة ما مرت به، حيث استطردت: "الحكاية مخلصتش زي ما إنتوا مفكرين، سابت جوايا وجع وألم مهما عدى وقت عمره ما هيتمحي، بس كل اللي هـ قدر أقوله إن بعد كل نهاية لازم يبقي في بداية مهما كانت بقى النهاية".

وأردفت: "مجبرين نبدأ من تاني طول ما أحنا لسا عايشين.. مش أسعى أرضي أي حد غير ربنا ثم أهلي وبحاول و هحاول أكون دايماً أحسن من الأول ، كل حاجة بتعدي، وحش حلو بيعدي لو أنت بتمر بصعب أعرف أنو هيجي بعدو سهل شكراً، لكل اللي وقف معايا وافتكرو إن لكل ظلم نهاية، وربنا قادر علي كل ظالم و افتكرني بدعوة حلوة وربنا يفك كرب كل مكروب".

النهضة نيوز