ريهام سعيد تتهم دكتور التجميل نادر صعب بالتضليل الإعلامي

فن ومشاهير

ريهام سعيد تناشد أطباء لبنان التدخل في أزمتها مع دكتور التجميل نادر صعب

31 كانون الثاني 2024 11:30

نشر دكتور التجميل نادر صعب خلال الساعات القليلة الماضية، فيديو توضيحي من كواليس زيارة الإعلامية ريهام سعيد لعيادته في آذار/ مارس 2023، كشف فيه زيف ادعاءاتها بشأن قيامه بتشويه وجهها ونزوله عند رغبتها لجهة شكل العينين الجراحة.

ريهام سعيد تشكك في مهنية دكتور التجميل نادر صعب

وهو ما استفز الإعلامية ريهام سعيد التي ردت على الفيديو التوضيحي، بفيديو مضاد من كواليس عملية التجميل، وثقت فيه كيفية تصوير دكتور نادر صعب لها بعد غيابها عن الوعي بفعل التخدير العام (البنج)، وذلك قبل أن تشكك في إنسانيته ومهنيته وتقيده بالمعايير والشروط الطبية.

حيث علقت على المنشور، قائلة: " يستعمل إيد واحدة عشان لابد التانية فيها التليفون.. بتعقم التليفون ده ولا لأ؟ سايبني متخدرة وقاعد تصور فيه؟ عيني مفتوحة وأنا متخدرة لكن وأنا نايمة لأ".

ريهام سعيد تتهم دكتور التجميل نادر صعب بالتضليل الإعلامي

وتابعت ريهام سعيد: "ده شكلي جوه العمليات أُمال صورة مين اللي تحت؟ إلى نقابة الأطباء اللبنانية هل وضع صورة فيك لمريضة قانوني عشان اضلل الناس؟ هل تصويريتهم التعقيم من الدكتور بإيده ده صح؟ هل انا كده مشوهة؟ حد يرد عليَّ؟ حد عنده ضمير برد عليَّ؟ دي واحده وحشة وهي غاسلة وشها جوه العمليات؟".

ريهام سعيد تناشد نقابة الأطباء في لبنان التدخل في أزمتها مع نادر صعب

وتساءلت عن سبب غياب نقابة الأطباء في لبنان وأطباء التجميل عن المشهد وعدم تعليقهم على الموضوع، مضيفة: " فين الضمير الانساني؟ فين لبنان فين قطاع التجميل في لبنان؟ فين الناس الي المفروض تقف جنبي عشان نحارب الغش والاستغلال".

وأردفت ريهام سعيد: "حرام حقي يضيع يا عالم.. كل الي عنده كلمة حق أو تضرر يتكلم عشان ننقد غيرنا.. مرة نبقى ايجابيين بقي.."، وتوجهت إلى الطبيب نادر صعب بالسؤال التالي: " هو أنت كنت قاصد تشوهني؟ بتحط مبررات واهيه قبل العملية؟ عملتها ليه؟ عملتها ليه؟ الفيديو قبل العملية عندي تحكم في البربشة دلوقتي لا؟! بحط إيده فوق العين.. المصيبة الي عملها سببها تحت العين مش فوق..".

وتوجهت إلى أطباء لبنان قائلة: "سؤال للأطباء هل كنت محتاجة عمليه أساسا؟ فين الجوانتي يا دكتور فين؟.. فين يا لبنان؟ فين يا نقابة؟ فين دكاترة لبنان الشرفاء؟".

النهضة نيوز